Febrer 2013

Data de creació: 
Dc, 30/01/2013
Autoria: 
Xavi Gisbert

QR-dites

Guia Didàctica
Guia Didàctica: 

 

Treball en competències bàsiques

 

Competències transversals:

Les competències comunicatives:

  1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

En el descobriment de la QR-dita amb els fragments de les diferents cares del cub de la QR-dita i en el treball de comprensió sobre el significat de la QR-dita (activitats 1, 2 i 3). També pel que fa a l'elaboració de missatges escrits i orals (activitats 6 i 7) i difusió de conclusions.

En la utilització de vídeos i cançons com a elements susceptibles de comprensió, reflexió i enriquiment.

En el saber interaccionar amb diferents llengües (activitat 6).

  1. Competències artística i cultural

    En la realització de fotografies (activitats 4, 5, 6, 7, 8). En la preparació de polseres vermelles (activitat 7) També en l'elaboració del cartell sobre els models planetaris (activitat 8). Així mateix, es treballa l'elaboració d'un cub amb la plantilla de la pàgina 2 del dossier.

    En l'interès per promocionar i conservar el patrimoni cultural relacionat amb la pròpia llengua (activitat 6).

Les competències metodològiques:

  1. Tractament de la informació i competència digital

    En l'elaboració de codis QR, que implica la selecció d'informació i la utilització d'Internet per a publicar i cercar informació que s'esdevingui el contingut dels codis QR a elaborar (activitats 6, 7 i 8). També en l'ús d'eines telemàtiques de microblogging (twitter); així com en la utilització didàctica del telèfon mòbil per a la obtenció d'informació, per al seu enregistrament (activitat 9) i per a la instal·lació de noves aplicacions mòbils (activitat 10). En la recerca d'informació en els continguts de pàgines web (activitat 8). En la recerca de vídeos, cançons o altres materials multimèdia relacionats amb una temàtica concreta (activitat 6, 7 i 8). En la utilització de la QR-grafia.

    En la utilització de test en línia (activitat 9)

    En la navegació per entorns virtuals immersius (món Espurnik -activitat 4) i recorregut virtual de l'activitat 9)

  1. Competència matemàtica

    En l'ús del llenguatge matemàtic en la valoració del test en línia: percentatge de respostes que cal encertar per aprovar, possibilitats en funció del nombre de respostes...

  1. Competència d'aprendre a aprendre

Adquisició de la consciència de les pròpies capacitats emocionals, pel que fa al sentit de la QR-dita (activitats 1, 2 i 3).

En l'interès per plantejar preguntes i aprofundir en els temes plantejats (activitat, 6,7,8).

En la realització d'un test online de manera autònoma, com a part del propi aprenentatge.

    Les competències personals:

    1. Competència d'autonomia i iniciativa personal

      En la interpretació d'instruccions (activitat 9) i tutorials (activitat 4)

      En les activitats que impliquen la formulació de propostes obertes per part dels diferents membres del grup de treball (activitats 6, 7).

      En imaginar, emprendre, desevolupar i avaluar un projecte col·lectiu (elaboració d'un cartell en l'activitat 8)

      També en l'activitat 10 pel que fa a propostes d'altres aplicacions mòbils similars a la proposada.

       

    Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

    1. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

      En les activitats 6 i 7, en demanar la interacció amb objectes de l'entorn per tal d'enriquir-los amb informació virtual i amb la inserció de codis QR.

      En les activitats 4 i 9, per tal d'orientar els desplaçaments en un món virtual en 3D.

      En la promoció i protecció de la salut (activitat 7).

      En la comprensió de diferents models per entendre el sistema planetari.

    2. Competència social i ciutadana

    En el fet que s'esdevingui una proposta pensada per treballar en grup. En les propostes de difusió de resultats a través del twitter (activitats 5, 6, 7, 8, 9 i 10)

    En el treball referit a les celebracions del Dia Internacional de la Llengua Materna (activitat 6), valorant-ne la diversitat cultural.

    En el treball referit al reconeixement de personatges significatius de l'àmbit científic (activitat 8).

    En el treball referit al reconeixement de personatges significatius de l'àmbit cultural (activitats 9).

    En realitzar diferents preses de decisions col·lectives i en la recerca del consens a l'hora de redactar les justificacions que es demanen.

    En la participació democràtica a l'escola, posant a l'abast de la comunitat educativa els aprenetatges desenvolupats (activitat 6, 7, 8)

       

       

      Afegiu un nou comentari

      CAPTCHA
      Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
      Imatge CAPTCHA
      Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
      X
      Introduïu el vostre nom d'usuari de Kampus.
      Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
      Carregant