Carcassona

imatge de rbarlam
Dm, 10/09/2013
Autoria: 
Ramon Barlam

Joc

Guia Didàctica

Tradicionalment, el joc sempre ha estat vist com un enemic de l'aprenantatge i dels estudis. Ja fa anys això es va demostrar que no era exactament així. Si bé sempre podrem trobar casos d'addiccions, especialment als vidoejocs, hi ha diversos estudis seriosos que demostren que tant els jocs clàssics com algun tipus de vídeojocs tenen un potencial educatiu desaprofitat. Els jocs afavoreixen la relació i la comunicació, i per tant el desenvolupament de la intel·ligència interpersonal. I en el marc de l'Era de la Distracció, el que ens aporten té una dimensió formativa que l'equip Espurna considera que hem de fomentar. 

Per descomptat amb els vídeojocs. Però més enllà de l'Oca, el Parxís, el domino i els 'Juegos Reunidos', aquestes dues darreres dècades hem viscut un boom espectacular en els jocs de taula. Uns jocs molt sofisticats que han fomentat la creació de grups i associacions de persones que es troben per passar tardes al voltant dels taulers.

Al voltant de la 'gamificació' (és així com es diu el concepte) cada vegada són més els experts que investiguen quins són els elements del joc que es poden incorporar al món dels negocis. I més tard ens fem la mateixa pregunta, en educació. Una de les preguntes que ens podem fer, des d'aquesta dimensió, és... Quins elements dels jocs i dels vídeojocs podem incorporar a la nostra actuació educativa per motivar més els nostres alumnes?

Cada mes seleccionarem una proposta, majoritàriament un joc de taula diguem-ne de nova generació, tot i que no descartem posar algun vídeojoc. 

Crèdits

Aquest espai ha estat preparat per Ramon Barlam

Arees curriculars: 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kampus.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant