Febrer 2015

Data de creació: 
Dm, 27/01/2015
Autoria: 
Xavier Gisbert

QR-dites

Guia Didàctica
Guia Didàctica: 

Treball en competències bàsiques

 

Competències bàsiques treballades de manera específica

 

1

2

3

4

5

6

7

8

x

x

x

x

x

 

x

x

Competències transversals:

Les competències comunicatives:

  1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

  • Descobriment de la Qrdita amb els fragments de les diferents cares del cub de la Qrdita i comprensió de la qrdita.

  • Elaboració de missatges escrits i orals i difusió de conclusions.

  • Uilització de vídeos com a elements susceptibles de comprensió, reflexió i enriquiment.

  1. Competències artística i cultural

  • Realització d'un cub amb la plantilla de la pàgina 2 del dossier.

  • Creativitat en l'elaboració col·laborativa de produccions audiovisuals .

  • Identificació d'elements artístics i/o culturals en la valoració de vídeos i imatges.

  • Enregistrament de vídeo i imatge atenent a criteris artístics.

Les competències metodològiques:

  1. Tractament de la informació i competència digital

  • Elaboració de codis QR, que implica la selecció d'informació i la utilització d'Internet per publicar i cercar informació.

  • Ús d'eines telemàtiques de microblogging (twitter) .

  • Utilització didàctica del telèfon mòbil per a la obtenció d'informació, la captació d'imatge i vídeo.

  • Utilització didàctica dels dispositius portatils per a la realització d'activitats educatives en línia: sopa de lletres, emplenar buits.

  • Instal·lació i ús d'apliacions mòbils: eduloc.

  • Utilització del Google maps.

  • Gestió de diferents arxius digitals d'imatge, vídeo, àudio i/o text, ajustant-se als criteris d'emmagatzemament.

  1. Competència matemàtica

  • Obtenció de distàncies relacionades amb un itinerari i interpretació de les dades obtingudes aplicant-les amb exemplificacions quotidianes.

Les competències personals:

  1. Competència d'autonomia i iniciativa personal

  • Formulació de propostes obertes per part dels diferents membres del grup de treball: proposar diferents imatges per representar un mateix significat...

  • Responsabilitat en ajustar-se a la tasca assignada.

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

  1. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

  • Interpretació de mapes i croquis.

  • Situació geogràfica de la Via Verda de Val de Zafán i identificació de l'etapa analitzada.

  • Determinació de punts visibles amb Street View en relació amb el tram de via verda objecte d'estudi.

  • Identificació d'espècies vegetals significatives i altres elements de l'entorn natural contextualitzant-los en un tram de la via verda.

  • Creació, enriquiment i implementació d'experiències basades en la localització.

  • Valoració del paper de les vies verdes per fomentar l'estima i conservació del patrimoni natural

8. Competència social i ciutadana

  • Valoració positiva del treball en grup com una oportunitat d'interacció social.

  • Difusió de resultats a través del twitter.

  • Preses de decisions col·lectives i recerca del consens a l'hora d'elaborar produccio i redactar missatges i justificacions que es demanen.

 

Cicles educatius: 

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kampus.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant