Desembre 2012

Data de creació: 
Ds, 08/12/2012
Autoria: 
Xavi Gisbert

QR-dites

Guia Didàctica
Guia Didàctica: 

 

Treball en competències bàsiques

 

Competències transversals:

Les competències comunicatives:

  1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

    En el descobriment de la QR-dita amb els fragments de les diferents cares del cub de la QR-dita i en el treball de comprensió sobre el significat de la QR-dita (activitats 1, 2 i 3). També pel que fa a l'elaboració de missatges i difusió de conclusions. En l'activitat 6 pel que fa a la utilització de les pel·lícules com a elements susceptibles de comprensió, reflexió i enriquiment.

    En l'elaboració i difusió de notes d'àudio (activitat 10).

  1. Competències artística i cultural

    En la realització de fotografies (activitats 4, 5, 6, 7, 8). També en l'elaboració del cartell sobre Beethoven (activitat 8). Així mateix, es treballa l'elaboració d'un cub amb la plantilla de la pàgina 2 del dossier.

    En la identificació de peces musicals i la reflexió sobre els sentiments que genera la seva reproducció (activitat 9).

    En el tarareig de melodies d'obres musicals clàssiques (activitat 10).

Les competències metodològiques:

  1. Tractament de la informació i competència digital

    En l'elaboració de codis QR, que implica la selecció d'informació i la utilització d'Internet per publicar i cercar informació que s'esdevingui el contingut dels codis QR a elaborar (activitats 6, 7 i 8). També en l'ús d'eines telemàtiques de microblogging (Twitter) així com en la utilització didàctica del telèfon mòbil tant per a l'obtenció d'informació com per al seu enregistrament (activitat 10). En la recerca d'informació en els continguts de pàgines web (activitat 8). En la recerca de vídeos o altres materials multimèdia relacionats amb una temàtica concreta (activitat 6). En la recerca bibliogràfica sobre pel·lícules (activitat 7) i en la utilització de la QR-grafia.

      En la utilització de formularis en línia (activitat 9).

  1. Competència matemàtica

    Aquesta competència no es treballa específicament en la proposta d'aquest mes.

  1. Competència d'aprendre a aprendre

      Aquesta competència no es treballa específicament en la proposta d'aquest mes.

     

      Les competències personals:

      1. Competència d'autonomia i iniciativa personal

        En les activitats que impliquen la formulació de propostes obertes per part dels diferents membres del grup de treball (activitats 6, 7, 8, 9 i 10). També en l'activitat 10 pel que fa a propostes d'altres aplicacions mòbils similars a la proposada.

         

      Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

      1. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

        En les activitats 6 i 7, en demandar la interacció amb objectes de l'entorn per tal d'enriquir-los amb informació virtual amb la inserció de codis QR.

        En l'activitat 4, per tal d'orientar els desplaçaments en un món virtual en 3D.

      1. Competència social i ciutadana

        En el fet que s'esdevingui una proposta pensada per treballar en grup. En les propostes de difusió de resultats a través del Twitter (activitats 5, 6, 7, 8, 9 i 10).

        En el treball referit a les celebracions del Dia Internacional de la Solidaritat humana (activitats 2, 3, 6 i 7).

        En el treball referit al reconeixement de personatges significatius de l'àmbit cultural (activitats 8, 9 i 10).

       

      Afegiu un nou comentari

      CAPTCHA
      Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
      Imatge CAPTCHA
      Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
      X
      Introduïu el vostre nom d'usuari de Kampus.
      Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
      Carregant